Εξαυλώνουν το δημόσιο σχολείο με το νέο πολυνομοσχέδιο!

 



Διάλυση, συρρίκνωση, μετάλλαξη στα σχολεία, εξυπηρετήσεις στα ιδιωτικά ΑΕΙ από τον «μάγο» Κυριάκο Πιερρακάκη, που ανοίγει τον δρόμο της «ψηφιακής εκπαίδευσης» σε όλες τις βαθμίδες ● «Βάζει βόμβα στα θεμέλια της εκπαίδευσης», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ, Νεκτάριος Κορδής

Tο πραγματικό σχολείο φεύγει, το ψηφιακό έρχεται. Ο υπουργός Παιδείας με τις απανωτές νέες νομοθετικές ρυθμίσεις των τελευταίων ημερών αρχίζει να πριονίζει τα θεμέλια του δημόσιου σχολείου όπως το ξέρουμε και απλώνει το ταλέντο του για να στήσει το νέο άυλο εκπαιδευτικό σύστημα. Καταργεί 3.300 οργανικές θέσεις στη β'θμια εκπαίδευση και από αυτές μεταφέρει 1.700 στην α'θμια και 1.600 στο πουθενά. Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο του «ψηφιακού φροντιστηρίου» που οργανώνει, φρόντισε να προσθέσει διάταξη σύμφωνα με την οποία η «ψηφιακή εκπαίδευση» μπορεί να επεκταθεί σε όλες τις τάξεις των σχολείων, όλων των βαθμίδων, με κάθε ψηφιακό τρόπο, δηλαδή είτε με σύγχρονη είτε με ασύγχρονη (βλ. κονσέρβα) εκπαίδευση, να έχει δικό της πρόγραμμα, δικά της μαθήματα, ακόμα και δικό της σχολικό έτος! Ενα καινούργιο εκπαιδευτικό σύμπαν αρχίζει να δημιουργείται για τους μαθητές στην Ελλάδα. Λιγότερα σχολεία, λιγότεροι εκπαιδευτικοί, λιγότερη μόρφωση, περισσότερο κόστος για καλύτερη ή περισσότερη εκπαίδευση.

Ηρθε η στιγμή που ο ψηφιακός μάγος της κυβέρνησης αρχίζει να δίνει τα ρέστα του. Υποχθόνια, κυνικά και χωρίς καμία εξήγηση σε κανέναν. Προχθές, με διάταξη στην τροπολογία για την Ακαδημία Αθηνών, επικαλούμενος το δημογραφικό (!), αποφάσισε να καταργήσει 3.300 οργανικές θέσεις βασικών κλάδων αλλά και ειδικοτήτων σε Γυμνάσια-Λύκεια, από αυτές να μεταφέρει 1.723 (κοινές) σε νηπιαγωγεία και Δημοτικά και όλες τις υπόλοιπες να τις εξαφανίσει.

Συγκεκριμένα, καταργεί 500 θέσεις Φιλολόγων, 300 Μαθηματικών, 300 Φυσικών, 275 Φυσικής Αγωγής και 300 Θεολόγους. Οι υπόλοιπες αφορούν ειδικότητες ξένων γλωσσών, καλλιτεχνικών κ.ά. Δεν εξυπηρετούν εκπαιδευτικούς σκοπούς, λέει. Εχει μειωθεί ο πληθυσμός. Αυτό ήταν το πρώτο κόλπο του μάγου, τροποποιώντας μάλιστα τον νόμο-πλαίσιο 1566/85. Το δεύτερο έγινε χθες.

Στο πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση, που έθεσε σε διαβούλευση (;), αφού παραμυθιάζει τον κόσμο για την ανάπτυξη του «Ψηφιακού Φροντιστηρίου» και αποπροσανατολίζει ακόμα και τους εκπαιδευτικούς υποσχόμενος μόρια για όσους δεχθούν να συμμετάσχουν σ’ αυτό, αφήνει για το τέλος το... κουνέλι: Η «ψηφιακή εκπαίδευση» (όχι το ψηφιακό φροντιστήριο) μπορεί να επεκταθεί όπως, όποτε και όπου θέλει. Συμπέρασμα; Μειώνονται δραστικά οι αναπληρωτές, αναμένεται να είναι πολύ λιγότεροι από 50.000 (ενώ για του χρόνου χρειάζονται 40.000) και δίνεται το σήμα της εκκίνησης για το κλείσιμο πολλών σχολικών μονάδων. Αρχικά των μικρών, σε απομακρυσμένες περιοχές που, κατά την προφανή λογική του υπουργού, κοστίζουν ακριβά.

Συρρίκνωση

Προς επίρρωσιν, οι συμπληρωματικές διατάξεις α) για το εφεύρημα των «αυτόνομων τάξεων Γυμνασίου» σε απομακρυσμένες – ορεινές περιοχές, και β) για τη συμπλήρωση ωραρίου των νηπιαγωγών ή δασκάλων των περιοχών αυτών στις γυμνασιακές τάξεις! Μιλάμε για ΤΟ κόλπο. Κλείνεις σχολεία, γλιτώνεις χρήμα, μειώνεις εκπαιδευτικό προσωπικό αναβαθμίζοντάς το και η εκπαίδευση μιλάει τα καλύτερα ψηφιακά! Σύντομα, δε, τον ίδιο σκοπό (συρρίκνωση) θα εξυπηρετήσει και το έτερο σχέδιο νόμου που αναμένεται και αφορά την Ειδική Αγωγή.

Μα καλά, μόλις έδωσε 10.000 διορισμούς. Τι άλλο θέλουν; «Καλοδεχούμενοι είναι οι 10.000 διορισμοί» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ, Νεκτάριος Κορδής, «όμως, δεν μπορούμε να κάνουμε ότι δεν βλέπουμε τη βόμβα που βάζει στα θεμέλια της εκπαίδευσης. Καταργεί χιλιάδες οργανικές θέσεις, μειώνει δραματικά τους αναπληρωτές και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για το κλείσιμο σχολικών μονάδων και τη μετάλλαξη του σχολείου σε ψηφιακή υπηρεσία». Οπως τόνισε ο κ. Κορδής, και η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ ζητούν άμεσα συνάντηση με τον υπουργό τον οποίο έχουν να δουν από τότε που ανέλαβε καθήκοντα.

Για του λόγου το ακριβές παραθέτουμε τη διάταξη για την ψηφιακή εκπαίδευση: «Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., δύναται να επεκτείνεται η εφαρμογή της ψηφιακής εκπαίδευσης και σε άλλες τάξεις σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και σε επιπλέον μαθήματα, να τροποποιούνται τα μαθήματα για τα οποία παρέχεται ψηφιακή εκπαίδευση, το είδος της εκπαίδευσης (σύγχρονη ή ασύγχρονη ή συνδυασμός αυτών), η έναρξη και λήξη λειτουργίας της ψηφιακής εκπαίδευσης για κάθε σχολικό έτος, οι ώρες διδασκαλίας, ο τρόπος συμμετοχής των μαθητών και των εκπαιδευτικών, καθώς οι όροι και οι προϋποθέσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας».

Το μέγα εφεύρημα

Στο ίδιο πολυνομοσχέδιο, περιλαμβάνονται διατάξεις που αφορούν τα ΑΕΙ και οι οποίες διαπνέονται από την ίδια λογική διάλυσης αλλά και διευκόλυνσης ειδικών συμφερόντων. Πανεπιστημιακοί εύκολα θα μπορούν να μετακινούνται από Ιδρυμα σε Ιδρυμα, εκτός Αθήνας-Θεσσαλονίκης, τμήματα αλλά και σχολές ολόκληρες θα καταργούνται ακόμη ευκολότερα και όπου υπάρχει το μέγα εφεύρημα του ΝΠΠΕ για την έλευση των ιδιωτικών ΑΕΙ (που ούτε η ίδια η κυβέρνηση δεν μπορεί ακόμα να το νομιμοποιήσει) πλέον συνοδεύεται από το «παράρτημα». Για την ακρίβεια, όπου χρειάζεται ο όρος διατυπώνεται ως «παράρτημα-ΝΠΠΕ.

Ειδικότερα:

● Αντί κατάργησης τμήματος προβλέπεται «κατάργηση ακαδημαϊκής μονάδας επιπέδου Σχολής» και μάλιστα με τον εύκολο τρόπο του Προεδρικού Διατάγματος και ύστερα από τη σύμφωνη γνώμη της ΕΘΑΑΕ η οποία, σημειωτέον, αξιολογεί προγράμματα σπουδών και όχι τμήματα, πολλώ δε μάλλον σχολές. Μειώνεται και η θητεία του κοσμήτορα. Οχι πάνω από δύο συνολικά.

● Οι πανεπιστημιακοί μπορούν να μετακινούνται σε (όποια) άλλα ΑΕΙ, εκτός Αθήνας-Θεσσαλονίκης, με λιγότερα έτη θητείας στο τμήμα προέλευσης (από 10, πλέον επτά) και δεν εμποδίζονται από τη βαθμίδα τους. Δεν υπάρχει φρένο.

● Τακτοποιείται το ζήτημα των μεταπτυχιακών διεθνών οργανισμών (βλ. είναι κάποια εδώ στην Ελλάδα) με τον χαρακτηρισμό τους ως «ακαδημαϊκά ισοδύναμα προς τα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών δευτέρου κύκλου». (Δεν αρκούσε το ισχύον «ισότιμα προς τα μεταπτυχιακά διπλώματα»).

● Λύνει οριστικά το ζήτημα αναγνώρισης των πτυχίων Ιατρικής και Οδοντιατρικής από ανατολικές ευρωπαϊκές χώρες. Χωρίς εξετάσεις όσοι πήραν το πτυχίο μετά την ένταξη στην Ε.Ε.

● Ανοίγει τον δρόμο σε αποφοίτους πρώην ΤΕΙ ή όποιας άλλης διετούς και υπερδιετούς φοίτησης σχολής ώστε να καταταχθούν στα ΑΕΙ. Δίνει πολύ μεγάλο ποσοστό ένταξης. Το 12% επί των εισακτέων! Για τις Ιατρικές και Οδοντιατρικές μειώνεται στο 3%, ενώ για τις Θεολογικές εκτοξεύεται στο 30%.

Πηγή